ПОИСК
Україна

Зростання цін на газ, заборона риболовлі і «приборкувачі» дорожнього руху: що зміниться з 1 листопада

6:55 31 жовтня 2020
Зростання цін на газ, заборона риболовлі і «приборкувачі» дорожнього руху: що зміниться з 1 листопада
З 1 листопада в життя українців наступають чергові зміни. І більшість з них — неприємні. Традиційно вже до зими значно зростуть ціни на газ. Так, «Нафтогаз України» буде продавати блакитне паливо по 6,33 грн / куб. м за тарифом «Місячний» (в жовтні було 4,7, включаючи ПДВ, але без вартості розподілу) і 6,45 — по тарифу «Річний» (раніше було 5,24). І це ще один з найнижчих тарифів — у більшості постачальників ціни ще вище.

В середньому по Україні ціна газу в листопаді перевищить 8 грн / куб. м, а в залежності від постачальника складе від 5,88 до 8,96 гривень (в жовтні ціни стартували з 4,5 грн). Актуальні ціни різних постачальників можна побачити по посиланню .

Також з 1 листопада починається осінньо-зимову заборону вилову риби та інших водних біоресурсів на зимувальних ямах, де риба масово збирається при температурі води 8 і нижче градусів. Він триватиме до початку весняно-літньої заборони на період нересту в наступному році. Місця зимівлі риб враховуються рибоохорони патрулями. Списки і карти зимувальних ям по різних областях можна подивитися на сайті Держагентства рибного господарства України.

За порушення заборони передбачена адмінвідповідальність (штраф до 680 грн плюс компенсація збитку за кожну виловлену рибину: від 17 грн за карася до 510 за судака). Також можна потрапити під статтю за незаконний водний промисел, яка передбачає не тільки штрафи, але й позбавлення волі до трьох років.

У той же час дозволена любительська рибалка поза вказаними на карті заборонених зон. Відзначимо, що при цьому можна використовувати зимові вудки з блешнями вертикального блеснения, блешні, Наживную і живцовую снасть з гачками не більш десятого номера. Кількість гачків на рибалку — не більше п'яти на водоймах загального користування і не більше 10 — на місцях платного риболовлі.

З 1 листопада набуває чинності новий стандарт на засоби заспокоєння дорожнього руху, призначені для зменшення швидкості і рівномірного розподілу транспортних потоків. Відтепер «в законі» будуть не тільки «лежачі поліцейські», а й спеціальні бордюрні розширення, острівці безпеки і розділові смуги, які раніше проектувалися безсистемно. Також новий стандарт пропонує використовувати на дорогах чокери. Це — спеціальні розширення тротуарів і острівців безпеки за рахунок проїжджої частини, які можуть влаштовуватися як з однієї, так і з обох сторін дороги. Передбачається, що вони будуть змушувати водіїв знижувати швидкість. Автолюбителі припускають, що чокери сприятимуть заторів і тягучки.

З початку листопада і до 1 квітня в Києві відміняється дозвіл на їзду зі швидкістю 80 км / год, передбачене для семи автодоріг: Наддніпрянського, Набережного і Столичного шосе, проспектів Шухевича і Бажана, а також Набережно-Рибальській і Саперно-Слобідської вулиць. П'ять місяців швидкість тут не повинна перевищувати встановлені для населених пунктів 50 км / год.

В Україні — режим надзвичайної ситуації. Так само, як і «адаптивний карантин», який припускали зняти 31 жовтня, він продовжений до кінця року. Оскільки після багатьох масових заходів влітку і восени значно збільшилася кількість інфікованих коронавірусів (втім, злі язики стверджують, що просто збільшилася кількість проведених тестів), то Кабмін ввів нові обмеження на кількість учасників масових зібрань: не більше 50 в «зеленій зоні», 30 — в «жовтій», 20 — в «помаранчевій». «Червоної» зона відтепер буде оголошуватися, якщо протягом двох тижнів захворіло понад 320 осіб на 100 тисяч населення певної території. Актуальну карту зон карантину в Україні можна переглянути за посиланням .

Поки українці тільки побоюються введення «другої серії» жорсткого карантину, деякі країни з неї вже виходять. Так, з введеного 18 вересня карантину поетапно виходить Ізраїль. Черговий етап: дозвіл ділового туризму: в'їзд бізнесменів з «зелених» країн на 7 днів, а з «червоних» (або що відвідали «червоні» протягом 14 днів перед візитом до Ізраїлю) — на 4 дні. Останні повинні при цьому пред'явити негативний результат ПЛР-тесту, зроблений не раніше 48 годин до вильоту.

Можливо, до середини листопада буде дозволений і в'їзд іноземців з метою звичайного туризму. По крайней мере, цього домагається туристичний бізнес Ізраїлю. Поки ж оголошені «зеленими туристичними зонами» курорти Мертвого моря і Ейлат зможуть приймати тільки ізраїльтян з негативними результатами «свіжих» тестів на коронавірус.

А в Євросоюзі друга хвиля локдаунов тільки починається. Слідом за Ірландією про введення карантинів до грудня оголосили Німеччина (з 2 листопада) і Франція (з 30 жовтня). Це також знижує можливості відвідин цих країн — в Німеччині готелям заборонено приймати туристів, а у Франції закриваються підприємства громадського харчування.

Для того щоб українським туристам було легше орієнтуватися, МЗС України пропонує карту, на якій обіцяє оперативно оновлювати правила в'їзду і транзиту в різні країни світу в умовах ковід-пандемії (втім, іноді ця оперативність сильно кульгає).

1 листопада відбудуться прямі президентські вибори в Молдові. Вони можуть мати безпосереднє відношення до російсько-українським відносинам. Секретар РНБО України Олексій Данилов заявив на Київському безпековому форумі, що в залежності від їх результату Росія в листопаді може ввести війська в Білорусь, що стане великим викликом для України, Польщі та Литви: «Зараз вони (росіяни — Авт.) Будуть вирішувати питання в залежності від того, як буде розвиватися ситуація після 1 листопада — виборів в Молдові. Ми вважаємо, що вони можуть заходити своїми військами на територію Білорусі «.

Нагадаємо, незалежний експерт, кандидат економічних наук Олександр Хмелевський розповів «ФАКТАМ», що ціни на газ будуть рости до лютого наступного року. Залежати вони будуть від суми вартості газу на нідерландському хабі TTF і ціни його транспортування в Україну через всю Європу — саме так визначається ціна палива «Нафтогазом», на якого орієнтуються й інші постачальники. При тому, що продається населенню газ ще влітку куплений за мінімальними цінами, з Голландії не транспортувався, а більша частина його взагалі здобута в Україні.

Фото Сергія Тушинського, «ФАКТИ»

5825

Читайте нас у Telegram-каналі, Facebook та Twitter

Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів
 

© 1997—2021 «Факти та коментарі®»

Усі права на матеріали сайту охороняються у відповідності до законодавства України.

Матеріали під рубриками «Офіційно», «Новини компаній», «На замітку споживачу», «Ініціатива», «Реклама», «Пресреліз», «Новини галузі» а також позначені символом публікуються у якості реклами та мають інформаційно-комерційний характер.